wtorek, 5 marca 2013

Kryzysowa babka cytrynowa - bez miksera!

Smaczna, wilgotna, dosyć ciężka babka. Szczerze mówiąc musiałam zrobić ciasto z tego co miałam w domu i bez użycia miksera, który zaniemógł ;) Obawiałam się zakalca, ale postanowiłam zaryzykować i udało się! :)
- 2 szkl. mąki (ja użyłam 1szkl. mąki pszennej i 1szkl. mąki kukurydzianej)
- 1 szkl. mleka
- 2/3 szkl. cukru
- 1/2 szkl. oleju
- 2 rozkłócone jajka
- otarta skórka z cytryny
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki cukru z wanilią
- (opcjonalnie - 1 jabłko na wierzch)


 Lukier cytrynowy:
- 500g cukru pudru
- sok z 1 cytryny

  • Mąkę łączymy z proszkiem do pieczenia
  • Do osobnej miski wlewamy olej, mleko, rozkłócone jajka, dodajemy otartą skórkę z cytryny i cukier. Mieszamy łyżką. Wsypujemy mąkę z proszkiem, dodajemy cukier waniliowy. Wszystko dokładnie mieszamy.
  • Gotowe ciasto wlewamy do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Można ułożyć na wierzchu pokrojone jabłko. Ciasto pieczemy ok. 1h w 170-180 stopniach
  • Lukier: Wyciskamy sok z cytryny. Łączymy go z cukrem pudrem i dokładnie ucieramy. Lukier musi być bardzo gęsty. Wystudzone ciasto smarujemy gotowym lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz