czwartek, 16 sierpnia 2012

Spaghetti z kurczakiem i brokułami w sosie serowym

Bardzo lubię makarony w różnych odsłonach, dużo eksperymentuję i są one częstą bazą w moich przepisach :) Z mięsa najczęściej wybieram pierś kurczaka - dobra i zdrowa. Dzisiaj robiąc obiad, nie miałam zbyt wielu produktów do dyspozycji. Otwieram lodówkę, patrzę - kurczak, brokuł, ser... hmm... może spaghetti z kurczakiem i brokułami w sosie... serowym? Tak! :) Pyszne...
Składniki:
- filet z piersi kurczaka
- brokuł
- makaron spaghetti
- 1,5 szkl. mleka
- ok. 100g sera żółtego ( u mnie holenderska gouda)
- łyżka serka topionego
- 1 cebula
- 3-4 ząbki czosnku
- oliwa z oliwek
- przyprawa do kurczaka, sól, pieprz, lubczyk

1. Brokuł dzielimy na różyczki, zalewamy wrzątkiem, solimy i trzymamy ok. 5 min
2. Filet myjemy, osuszamy, kroimy w kostkę. Doprawiamy przyprawą do kurczaka i lubczykiem. Podsmażamy.
3. Cebulę i czosnek drobno kroimy, solimy i podsmażamy na oliwie
4. Zalewamy mlekiem, zagotowujemy. Dodajemy serek topiony i starty ser. Gotujemy. Doprawiamy pieprzem, solą i lubczykiem. Dorzucamy brokuły i podgotowujemy.
5. Makaron gotujemy wg. przepisu na opakowaniu.
6. Łączymy ze sobą sos, brokuły, kurczaka i makaron. Chwilkę razem smażymy i podajemy. Smacznego!:)


2 komentarze:

  1. moja rodzinka uwielbia makarony wiec oczywiście musiałam wypróbować ten przepis ;) Wyszło bardzo dobre tylko ja przedobrzyłam z czosnkiem hi hi Super !!

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, z czosnkiem łatwo przesadzić;) następnym razem można zrobić bez jeżeli się nie lubi:)

    OdpowiedzUsuń