czwartek, 23 sierpnia 2012

Pieczony pstrąg z bazylią i karmelizowaną cytryną

W końcu ryba! ;) Lubię pstrągi pieczone w folii, ale to był pierwszy raz, gdy dodałam do niego świeżą bazylię i karmelizowaną cytrynę. Bardzo mi smakowało, ale nie popełniajcie mojego błędu i nie wkładajcie cytryny do pstrąga;) po prostu połóżcie ją na skórze.
Składniki
- pstrągi ( jeden na osobę)
- kilkanaście listków świeżej bazylii
- cytryna
- pomidor
- sól, pieprz, zioła prowansalskie
-olej

  • Wypatroszone pstrągi umyć, osuszyć. Ja odcięłam im głowy - nie lubię gdy jedzenie na mnie patrzy;) .Nasolić i doprawić odrobiną pieprzu i ziołami prowansalskimi (obficie). Porwać listki bazylii i włożyć do środka.
  • Cytrynę pokroić w plasterki i podsmażyć na gorącym oleju, aż się zrumieni.
  • Pstrąga włożyć do folii aluminiowej, na skórę położyć cytrynę i bazylię, Zawinąć i włożyć do piekarnika.
  • Żeby urozmaicić danie, można także kawałki pomidora włożyć do piekarnika.
  • Piec w 180 stopniach ok 20min


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz