czwartek, 30 maja 2013

Roladki drobiowe nadziane pieczarkami

Ostatnio trochę mniej przepisów się pojawia na blogu, za co przepraszam. Niestety, praca licencjacka i nauka zajmują tyle czasu, że prawie nie gotuję ;) Jeżeli już, to nic co godne by było uwagi ;) Jakiś czas temu dostałam pieczarki i nie wiedząc co z nich zrobić, wymyśliłam naprawdę smaczny obiad :) Roladki z piersi kurczaka nadziewane pieczarkami i cebulką :) Pieczone w piekarniku,  bez dodatku tłuszczu. Podałam je z frytkami pieczonymi razem z mięskiem, więc oszczędność czasu i naczyń była znaczna :) można oczywiście podać także z ziemniakami lub ryżem. Polecam! 
Składniki (2 porcje):
- 2 średnie filety z piersi kurczaka
- ok. 250g pieczarek
- 1 mała cebula
- sól, pieprz, papryka słodka, majeranek, lubczyk(opcja)
- olej do smażenia
  • Cebulę kroimy w drobną kostkę i solimy. Pieczarki myjemy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Na patelnię z rozgrzanym olejem wrzucamy cebulę, chwilę smażymy i dodajemy pieczarki. Całość smażymy i doprawiamy solą i pieprzem.
  • Kurczaka myjemy, osuszamy. Każdy filet rozbijamy na jeden duży kotlet. Mięso doprawiamy solą, pieprzem, papryką, odrobiną majeranku i lubczyku. 
  • Na mięsie rozsmarowujemy masę pieczarkową i zawijamy roladki. Owijamy folią aluminiową (z powodu jej braku użyłam papieru do pieczenia). Pieczemy w 200 stopniach ok 20 min. Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. Wygląda pysznie :)
    Na pewno wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne takie kotleciki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio brakuje mi pomysłów na obiad, a Twoja propozycja bardzo mi odpowiada. Filety z kurczaka goszczą u mnie czesto, ale w takiej formie jeszcze ich nie jadłam. Z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne danie,ale fryty bym wywaliła,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń